top of page
Search
  • Writer's pictureאייל גל

קשיים רגשיים אצל ילדים

Updated: Oct 14, 2021

היום ניתן לשמוע יותר ויותר את הביטוי - קשיים רגשיים אצל ילדים. אם בעבר הנושא היה פחות מוכר ופחות מדובר, הרי שהיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לצרכים הרגשיים של הילדים שלנו. כמובן שאף הורה לא היה רוצה לגלות כי לילד שלו ישנם קשיים רגשיים, היכולים להשפיע על היכולות החברתיות שלו ועל היכולת שלו להתמודד בצורה נכונה ומאוזנת יותר עם סיטואציות שונות בחיים. אך חשוב לזכור כי לא מעט ילדים סובלים מקשיים רגשיים בדרגות שונות ובהחלט ניתן לטפל במצב ולהקל על חייו של הילד.


אנו במרכז גלגל הצלחה מתמחים בפיתוח כישורים רגשיים וחברתיים לילדים במתכונת של קבוצות חברתיות שעושות את ההבדל באופן משמעותי מטיפולים פרטניים, ונשמח לסייע ולעזור לכל ילד ולכל הורה. תכנית גלגל הצלחה בשיטת אייל גל, נותנת מענה רגשי והתנהגותי לילדים המתמודדים עם חוסר ביטחון, ומסוגלות והשפעותיהן בזירה החברתית של הילד. לדוגמא: קשיי התנהגות, התפרצויות זעם, סף תסכול נמוך, ביישנות ומופנמות יתרה, הקושי לייצר אינטראקציה חברתית טובה ולשמר מערכת יחסים חברית.

קשיים רגשיים אצל ילדים

מה חשוב לדעת אודות קשיים רגשיים אצל ילדים?

קודם כל, חשוב לא להירתע מהמושג קשיים רגשיים, מאחר וכולנו מתמודדים ברמה כזו או אחרת עם קשיים דומים בוויסות רגשי הכוללים מודעות עצמית לקושי שאנו חווים, שליטה בכעסים, מיתון האימפולסיביות הרגשית ויכולת של דחיית סיפוקים. לכן אין סיבה חשוש מהטיפול בבעיה או מקבלת סיוע מקצועי בתחום, מאחר והדבר יכול רק לשפר את איכות החיים של הילד ואת איכות החיים שלכם כמשפחה.


יש לזכור כי באמצעות מתן מענה ראוי, ניתן להעניק לילד את הכלים והמיומנויות הדרושים לו, במטרה להתמודד בצורה נכונה יותר עם הסיטואציות השונות ולהתגבר על מצבים מאתגרים. כדאי לדעת כי לא מעט ילדים מתמודדים עם בעיות רגשיות, חוסר ביטחון ותפיסת מסוגלות נמוכה, וחשוב לזכור כי בעבודה מקצועית, רגישה ומדויקת, ניתן לפתור ולשפר משמעותית את ההרגשה הכללית של הילד.


קשיים רגשיים אצל ילדים – מה מעולם לא סיפרו לכם?

כדאי לציין כי כל התמודדות עם הקשיים הרגשיים של הילדים מצריכה את שיתוף הפעולה המלא של ההורים. מדובר בתהליך הדורש לראות את ההצלחות של הילד בדרך וההצלחות כמו בעלייה במדרגות, מהווה חלק משמעותי מהדרך ומההצלחה הכללית של הילד ושל המשפחה כולה.


חשוב לומר כי אם אתם מזהים כיום קושי, לא כדאי לחכות, כל המתנה עשויה להגדיל את הבעיה, לכן כדאי לתת מענה מקצועי וממוקד כבר בזיהוי הראשוני. ברוב המקרים גורם שלישי, שהוא אינו ההורה, שפוגש את הילד, מצליח להשפיע על בחירותיו באופן שונה מהסביבה הקרובה לו, לכן דמות טיפולית מקצועית וראויה עשויה להזניק את היכולות של הילד בתוך זמן קצר ולהעניק לו כישורים, אך לא פחות, אמונה ביכולותיו.


אנו במרכז גלגל הצלחה נשמח לסייע לכם לפתח את הכישורים הרגשיים של הילדים שלכם, אנו נספק לכל ילד את החיזוק הדרוש לו כפי שאנו יודעים לעשות במתכונת הקבוצות החברתיות של אייל גל משנת 2016 בהן עברו למעלה מ-1000 ילדים ומשפחות. לפרטים נוספים על קשיים רגשיים אצל ילדים, צרו קשר.



225 views0 comments
bottom of page