top of page
Search
  • Writer's pictureאייל גל

קבוצות חברתיות לילדים בראשון לציון

Updated: Oct 14, 2021

בכדי לפתור קשיים התנהגותיים-חברתיים בקרב ילדים, יש לאפשר לילד להיות חלק מקבוצה חברתית ודרך התנסויות בתוך סיטואציות חברתיות של ממש, לרכוש מיומנויות חברתיות בדינאמיקה חברתית משתנה.


הילדים במסגרת קבוצות למיומנויות חברתיות לילדים בראשון לציון אינם לומדים רק דרך מסרים מעצימים ומצמיחים, הם אינם לומדים רק מהתכנים הנלמדים והכללים החברתיים החשובים, אלא עיקר החינוך, הלמידה וההתפתחות האישית והחברתית של הילדים בקבוצות החברתיות נעשות דרך האינטראקציה החברתית עצמה בין הילדים במשימות מאתגרות, דרך התמודדות עם קשייהם האישיים ואופן תגובתם למקרים חברתיים שנוצרים בחדר הפעילות.


הילדים בקבוצה החברתית לומדים בין רגעי התסכול לבין רגעי ההצלחה!

קבוצות חברתיות לילדים בראשל"צ
קבוצות חברתיות לילדים בראשון לציון

מה ילדים רוכשים בקבוצות חברתיות לילדים בראשל"צ?

  1. תקשורת בין אישית מקרבת ולא מרחיקה ומעוררת אנטגוניזם על ידי ילדים אחרים.

  2. איפוק – מיתון אימפולסיביות, שליטה עצמית ווויסות רגשי.

  3. התמודדות בריאה עם תסכולים - הפסדים, עם מצב בו הילד לא קיבל את מה שרצה.

  4. קבלת החלטות בזמן אמת, כאשר יש מנחה בחדר שיכול לדייק את פרשנותו החברתית של הילד, את הבנת המקרה בהסתכלות אובייקטיבית וקבלת החלטה שתוביל אותו אל המשוב הרצוי.

  5. לפתח מודעות עצמית לקשייו, דרכי התמודדות עימם וכן ליכולותיו הטמונים בו.

  6. להיות רגישים לזולת, לראות אחרים, להבין כי הם חלק מקבוצה, חלק מסביבה חברתית בה יש בכל עת לדעת מתי זה הזמן להתגמש ולהתפשר ולמצוא את האיזון עבור הצד השני, ומתי זה הזמן הנכון לעמוד על שלהם ולא לוותר – כי גם את זה חלק מהילדים צריכים ללמוד!

  7. לפתח מסוגלות עצמית וחברתית, ביטחון עצמי, יכולת התמודדות עם קשיים חברתיים שטרם ההשתתפות בקבוצה היו נראים לילד קשים ומאיימים, בצורה טובה יותר.

  8. יכולת הסתגלות למצבים משתנים, לדינאמיקה חברתית שזזה בכל עת ולקבל את השינויים

  9. לנהל שיח רגשי – לדעת לדבר על חוויות לשתף, להקשיב כפי שהם לומדים לעשות בצורה טובה מאד בקבוצה החברתית.

  10. להעריך את עצמו מחדש - לדעת להכיל, לקבל ולזמן את חוויות ההצלחה לחייו,

קבוצת מיומנויות חברתיות לילדים כי מגיע לילדים שלכם יותר! עם קבוצות חברתיות לילדים בראשל"צ, יקבלו את ארגז הכלים והמיומנויות שיסייעו להם להצליח.


כותב המאמר: אייל גל, M.A בחינוך - מומחה בהקניית מיומנויות חברתיות והתנהגותיות לילדים. מחבר הספר "ילדי ההליקופטר" ומייסד מרכז "גלגל הצלחה".


902 views0 comments
bottom of page