top of page
Search
  • Writer's pictureאייל גל

שיפור כישורים חברתיים אצל ילדים

Updated: Jul 12, 2021

לא מעט ילדים מתמודדים עם קשיים בכישורים חברתיים, כתוצאה ממופנות, ביטחון עצמי נמוך או ביישנות. החוכמה היא כמובן לפנות לאנשי מקצוע שמתמחים בתחום, על מנת לטפל בבעיה מוקדם ככל הניתן. יש לזכור כי דחיית הטיפול עלול להגדיל את הבעיה ולהקשות על פתירתה בהמשך הדרך. אנו בגלגל הצלחה – המרכז לכישורים חברתיים לילדים בשיטת אייל גל, מתמחים בתחום של שיפור כישורים חברתיים אצל ילדים. אנו עובדים במתכונת של קבוצות, במטרה לסגל לילדים כישורים ומיומנויות חברתיות בצורה היעילה והטבעית ביותר. אנו נהנים מלא מעט שנים של וותק וניסיון בתחום ויותר מאלף משפחות מרוצות.


שיפור כישורים חברתיים אצל ילדים

שיפור כישורים חברתיים אצל ילדים – מה כדאי לדעת בתחום?

קודם כל, חשוב להבין כי ילדים חיים בתוך מסגרות חברתיות שונות, החל מגן, בתי ספר, חוגים וכדומה. לכן לא ניתן לוותר על הכישורים החברתיים שלהם, מאחר וללא כישורים או מיומנויות מתאימות, הילדים עלולים לסבול מבדידות. אף ילד לא היה רוצה להרגיש בצד, כאשר שאר הילדים בכיתה מסתודדים בנושא מסוים או משתתפים במשחק, שהוא כלל לא הוזמן להשתתף בו. לכן חשוב שכל ילד ילמד כבר מגיל צעיר מגוון רחב של כישורים חברתיים, שיוכלו לסייע לו בכל מסגרת חברתית. יש לזכור כי מעבר לשיפור באיכות החיים שלו, מדובר על מיומנות חשובה שתוכל להקל עליו בהמשך הדרך, בין אם מדובר על צבא, אוניברסיטה, מקומות עבודה שונים וכדומה. יש לזכור כי למידה חברתית נחשבת לסוג הלמידה היעיל ביותר, לכן מומלץ לספק לילד מסגרת חברתית, שתוכל להעניק לו את הכלים הדרושים לו על מנת לצלוח את כל הקשיים והאתגרים השונים שהוא יתקל בהם במהלך חייו.


שיפור כישורים חברתיים אצל ילדים – כיצד לעשות זאת נכון?

חשוב להבין כי שיפור הכישורים החברתיים של הילד יכול לסייע לו במגוון רחב של מצבים שונים, בין אם מדובר על התמודדות טובה יותר עם מצבים חברתיים שונים ובין אם מדובר על וויסות רגשי יעיל יותר, דחיית סיפוקים וכמובן תחושת מסוגלות עצמית גבוהה יותר. יש לזכור כי כל הגורמים האלו קשורים אחד לשני ולכן שיפור של אחד מהם ישפיע ללא ספק גם על שאר תחומי החיים. למשל, ילד שילמד לקבל החלטות ולפרש בצורה מדויקת יותר סיטואציות חברתיות שונות, יוכל להבטיח לעצמו גמישות מחשבתית גבוהה יותר ויכולת לפתור בעיות שונות. כמו כן, באמצעות שיפור היכולת לדחות סיפוקים ושיפור הוויסות הרגשי של הילד, אין שום ספק כי הילד יוכל להסתדר בצורה טובה יותר בכל סיטואציה חברתית.


אנו בגלגל הצלחה – המרכז לכישורים חברתיים לילדים בשיטת אייל גל, מתמחים בשיפור כישורים חברתיים אצל ילדים. אנו פועלים במתוכנת של קבוצות חברתיות, שמספקות מענה רגשי והתנהגותי לילדים רבים, שמתמודדים עם קשיי התנהגות, ביטחון עצמי נמוך, סף תסכול נמוך, מופנמות וכדומה. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר.


153 views0 comments
bottom of page